beauty

MUA Skin Define Matte Perfect Primer

De MUA Skin Define Matte Perfect Primer is speciaal voor de vette, gevoelige huid. De primer matteert de huid en de gladde basis is ideaal voor onder foundation.

Ieder huidtype kan voordeel hebben van een primer. Bij een droge huid zorgt een primer er voor dat de makeup er niet zo snel droog en korrelig uitziet. Bij een vette huid blijft de makeup langer zitten omdat de primer voorkomt dat het huidvet zich met de makeup mengt waardoor het snel vervaagt en verdwijnt. Bovendien zorgt een primer ervoor dat de huid minder snel gaat glimmen.

Een primer voor het gezicht zorgt er voor dat je makeup langer blijft zitten. Het voorkomt dat je makeup, of dat nu oogschaduw of foundation is, zich in plooien of rimpeltjes gaat ophopen. De primer vormt een laagje op je huid waaraan de makeup zich hecht. Vaak voorkomt het ook dat je huid gaat glimmen.
Vandaag laat ik jullie de MUA Skin Define Matte Perfect Primer zien!

img_7133

De meeste primers bevatten siliconen. Deze zorgen voor een gladdere huid omdat fijne lijntjes en kleine rimpeltjes opgevuld worden. Je huid ziet er daardoor gladder uit.  Hetzelfde geldt voor grote poriën, een primer vult deze als het ware op, zodat ze minder opvallen. Deze primer bevat vitamine E en jojoba olie, waardoor het je huid goed voed.

Primers zijn er in crème-, mousse- of gelvorm en zijn de meeste gevallen doorzichtig. Er zijn ook primers met een kleurtje. Bijvoorbeeld met een groenige tint om roodheid en vlekjes van de huid te camoufleren. Behalve primers voor het gezicht zijn er ook speciale primers voor de huid rond de ogen en voor de lippen.

Hoe breng je een primer aan?
Een primer breng je aan nadat je een dagcrème hebt aangebracht. Na de primer breng je foundation aan en als je wilt, blusher. Gebruik je geen foundation dat kun je het ook bij een dagcrème, bij voorkeur met SPF (Sun Protection Factor) en een primer laten. Je hebt dan nog steeds het voordeel van een gladdere, meer egale huid.
Ik merk dat deze primer vrij dun is, want het loopt zo over je huid heen.

img_7135

Zoals je ziet op de foto, is het vrij waterig. Je hebt daarom weinig nodig voor het hele gezicht, omdat het makkelijk uitsmeert en zich erg goed verdeeld. Ik merk dat mijn make-up wel beter blijft zitten tot aan het einde van de dag! Zelf heb ik al paar droogterimpels rondom mijn ogen, maar deze verzorg ik al een tijdje met Clinique All about eyes rich. Wil je weten waarvoor het goed is, en of het me helpt? Lees dan mijn artikel hier terug!

Ik ben tevreden over dit product! Heb je zelf er last van, dat je make-up vaak vervaagt of je foundation toch niet goed blijft zitten? Dan zou ik zeker deze primer van MUA eens proberen!

Gebruik jij een primer?

De MUA Skin Define Matte Perfect Primer is te koop bij Kruidvat voor €6,99!

4 gedachten over “MUA Skin Define Matte Perfect Primer

Geef een reactie

