beauty

Maak nu kennis met Nacomi.

Onlangs werd ik benaderd door een nieuw beautymerk ‘ Nacomi’. 

Ik had zelf nog nooit van dit merk gehoord, maar ben wel verrast! Zelf ben ik altijd een voorstander om in aanmerking te komen met nieuwe merken. De beauty wereld is zo groot, en om producten te vinden die voor jou fijn zijn, moet je er eerst heel wat hebben geprobeerd! Dus.. Lets go!

Nu wil ik jullie vandaag er ook kennis mee laten maken.

Wie is Nacomi?
Nacomi is een beauty merk dat de producten speciaal ontwikkelt voor mensen met allergieën of mensen die graag een gezonde levensstijl hanteren. Het is een Pools bedrijf. Zij importeren en exporteren natuurlijke cosmetica.

1

Ik kreeg 5 items uit verschillende lijnen. Deze ga ik stuk voor stuk aan jullie laten zien.

Natural face scrub mango 75ml €6,99

Zachte gezicht scrub met marulaolie en mango extract. Vernieuwt en herstelt de huid waardoor het glad en stevig aanvoelt.

De geur is erg lekker, en ruikt inderdaad naar Mango. Ik ben fan van fruit, dus dit is zeker fijn. De scrub is vrij zacht kwa structuur, en bevat veel kleine korreltjes. Mijn huid voelt wel gelijk een stuk zachter. De tube is hygiënisch en je kan makkelijk een hoeveelheid eruit halen die je zelf prettig vindt!

Black soap 120g €4,69

Ik had nog nooit van zwarte zeep gehoord. Ik was daarom ook extra benieuwd naar dit product. Toen ik de pot opendraaide, zat het al fijn afgesloten met een plastic deksel.
Eenmaal het deksel eraf, kwam me een geur tegemoet.. die ik zelf écht niet lekker vindt. De structuur van de zeep is ook heel raar.

Neem een warme douche, vervolgens verspreid de zwarte zeep op gezicht en het hele lichaam. Daarna vijftien minuten laten intrekken. Voor het afspoelen wrijf je over je lichaam in zachte cirkelvormige bewegingen met kessa hammam. Daarna afspoelen met lauw water.

Het is meer een groene pasta die heel erg kleeft. Toch ben ik iemand die alles probeert, en uiteindelijk werkt het product wel fijn, alleen door de geur vindt ik het echt minder, en ga ik het niet snel weer gebruiken.

Tessa hammam €5,49
Deze handschoen met een korrelige textuur is een van de meest effectieve ex foliërende handschoenen op de markt. Het voelt gewoon goddelijk wanneer ermee wordt gewreven over de huid. Ex foliërende handschoenen zoals deze staan bekend als ‘kessa’, of ‘Kesse’ in het Arabisch. Het is een essentieel onderdeel van het wassen in de openbare baden of hammams.

De structuur van de handschoen is erg prettig. Deze is wat grover maar voelt heerlijk aan op mijn huid. Ik ga deze denk ik ook gebruiken met andere scrubs. Je kan het makkelijk uitspoelen! In combinatie met de Black Soap, werkte het prettig, maar ik ga deze handschoen meer in combinatie met scrubs gebruiken.

 

Natural Sugar Body Scrub kersen & vanille 200 ML €7,79

Nacomi natural sugar body scrub bestaat uit een luxe combinatie van biologische suiker en heerlijk verzorgende oliën. Deze scrub is speciaal ontwikkeld om ook de drogere huid te voeden en vitaliseren. De natuurlijke ingrediënten van zoete kersen zorgen voor een heerlijk warme geur.

De pot is lekker groot, en ziet er superleuk uit! Ik ben groots fan van kersen, en omdat ze zo op de verpakking staan, ben ik nog meer benieuwd naar de geur en structuur van het product!

Waar Nacomi zeker een + punt voor krijgt, is dat op alle potjes (zover ik ze heb) een afdek deksel zit! Dit werkt erg hygiënisch en houdt het product ook in de pot.

Eenmaal het deksel eraf, zie ik de scrub. Hij is hard en niet vloeibaar. Het lijkt eerder een beetje op rijstepap?
De énorm zoete geur van kersen&vanille komt me tegemoet. Lekker, maar misschien té?.. De scrub heeft veel fijne korrels, waardoor het scrubben aangenaam aanvoelt! Ik had ook maar weinig nodig, voor een zachte huid te krijgen. Deze scrub zou ik zeker aanraden! Mits je niet van hele zoete geuren houdt.

Argan olie 50ml €6,59

Arganolie kan onder andere worden gebruikt voor: het behandelen van huidaandoeningen zoals acne, eczeem en psoriasis, het masseren van stijve artritis gewrichten en pijnlijke spieren, het verzorgen of voorkomen van zwangerschapsstriemen. Dagelijks gebruik van Arganolie helpt rimpels verminderen en voorkomen, hydrateert de huid, versterkt nagels en verzorgt haren en hoofdhuid. Arganolie kan onder andere ook worden gebruikt voor:

-Het behandelen van huidaandoeningen zoals acne, eczeem en psoriasis,
-Het masseren van stijve artritis gewrichten en pijnlijke spieren,
-Het verzorgen of voorkomen van zwangerschapsstriemen,
-Het verzorgen van nagelriemen,
-Het verzorgen van lippen.


-Ingrediënten: 100% natuurlijk koudgeperste Argania Spinosa Kernel Oil.

Kende jij het merk Nacomi al?

Ben je nu ook nieuwsgierig geworden naar de producten van Nacomi of wil je graag meer van hun zien? Neem dan een kijkje op www.nacomi.nl

8 gedachten over “Maak nu kennis met Nacomi.

  1. Wat leuk dat je ons voorsteld aan een nieuw merk! Ik had er nog nooit van gehoord! Ik gebruik arganolie alleen op mn wenkbrauwen en wimpers. Mijn wangen voelde laatst wat droog en ik deed er wat olie op. Volgende dag helemaal onder de uitslag! Leuk geschreven en als ik opzoek ben naar iets tegen allergie ga ik zeker een kijkje nemen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

